ΣυμβουλέςΨυχική Υγεία

Τροφές που συνεισφέρουν στην ψυχική υγεία και την καταπολέμηση του άγχους

Τροφές που συνεισφέρουν στην ψυχική υγεία και την καταπολέμηση του άγχους

Της Έφης Καρπαθάκη 

Ψυχική Υγεία και Άγχος. Δύο λέξεις μεταξύ των οποίων παλεύουμε να βρούμε μια ισορροπία. Είναι σημαντικό να καταφέρουμε να βρούμε αυτήν τη «χρυσή τομή» για να έχουμε ψυχολογική, συναισθηματική και κοινωνική ευζωία.

Πώς όμως μπορούμε να βοηθήσουμε τον εαυτό μας για να λειτουργήσει καλυτερα;

Ο βασικότερος τρόπος είναι η διατροφή. Κι όμως, έρευνες έχουν δείξει ότι διάφορες τροφές συμβάλλουν στην ψυχική μας υγεία και καταπολεμούν το άγχος, μέσω της ενίσχυσης ορισμένων ορμονών στο σώμα μας.

Χρειάζεται, λοιπόν, να εντάξουμε τέτοιες τροφές στις καθημερινές διατροφικές μας συνήθειες για να μπορέσουμε να βοηθήσουμε το σώμα μας. 

Γενικότερα, για την καταπολέμηση του άγχους θα πρέπει να αποφεύγουμε να καταναλώνουμε πρόχειρο φαγητό, γλυκά, τροφές πλούσιες σε ζάχαρη, αλάτι, επεξεργασμένους υδατάνθρακες, κορεσμένα και trans λιπαρά οξέα. Όλα αυτά, συμβάλλουν στη δημιουργία οξειδωτικού στρες. Με τον όρο οξειδωτικό στρες, εννοούμε την ανισορροπία μεταξύ βλαβερών μορίων που κυκλοφορούν στο σώμα (ελεύθερες ρίζες) και των αμυντικών (αντιοξειδωτικών) μηχανισμών, γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα την καταστροφή των υγιών κυττάρων και του DNA. Έτσι, με την μη κατανάλωση τέτοιων τροφών βοηθάμε τον εαυτό μας, ώστε να μην πυροδοτηθούν περισσότερα προβλήματα στον οργανισμό μας. 

Τι πρέπει, λοιπόν, να περιέχει το διαιτολόγιό μας;

Φυσικά, φρούτα και λαχανικά, τα οποία είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικές ουσίες. Κατά προτίμηση, να είναι εποχής και χρωματιστά, όπως για παράδειγμα: καρότο, σπανάκι, ντομάτα, ρόδι, ακτινίδια κι άλλα πολλά. Επίσης, τα λιπαρά ψάρια όπως σολωμός, σαρδέλα, τόνος είναι πλούσια πηγή λιπαρών οξέων ωμέγα-3, EPA (εικοσαπεντανοϊκού οξέος) και DHA (Docosahexaenoic acid). Συνεπώς, συνδέονται με χαμηλότερα επίπεδα κατάθλιψης και μπορούν, επίσης, να συμβάλουν στην ανάπτυξη του εγκεφάλου και στη σωστή λειτουργία του. Σημαντικό είναι, επίσης, να ενταχθούν στην διατροφή μας οι ξηροί καρποί και οι σπόροι, όπως φιστίκια, κάσιους, αμύγδαλα και ηλιόσποροι. Όλα αυτά, περιέχουν υγιεινά λιπαρά και φυτικές ίνες και παρέχουν τρυπτοφάνη, η οποία είναι υπεύθυνη για την παραγωγή σεροτονίνης, βασικής ορμόνης για την αίσθηση της ευτυχίας. Για μια καλύτερη διάθεση είναι καλό να καταναλώνουμε τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες όπως δημητριακά, κουάκερ και βρώμη, τα οποία συμβάλλουν στη διατήρηση ομαλών επιπέδων γλυκόζης. Για κάτι γλυκό, η μαύρη σοκολάτα αποτελεί την καλύτερη επιλογή, καθώς είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά που σημαίνει, ότι ενισχύει τη διάθεση με φυσικό τρόπο, ενώ η παρουσία χημικών ουσιών Ν-ακυλαιθανολαμίνης διεγείρει τον εγκέφαλο να απελευθερώσει ενδορφίνες. Δύο κομμάτια μαύρης σοκολάτας με πορτοκάλι αρκούν για να μας απαλλάξουν από το στρες. 

Φυσικά, δεν πρέπει να ξεχνάμε να καταναλώνουμε νερό, καθώς είναι σημαντικό να διατηρούμε το σώμα και το μυαλό μας ενυδατωμένα, βελτιώνοντας, έτσι, την λειτουργικότητα τους. Καλό είναι, να πίνουμε περίπου 2 λίτρα νερό την ημέρα, είτε απευθείας είτε μέσω των τροφών που καταναλώνουμε. 

Όλα αυτά, συμβάλλουν στην σωστή λειτουργία του οργανισμού μας και βοηθούν στην καταπολέμηση του άγχους και της κατάθλιψης. Παράλληλα, δίνουν ένα καλό boost στη διάθεσή μας και συνεισφέρουν, γενικότερα, στην ψυχική μας υγεία.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.